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  • DIW Wochenbericht 9 / 1996

    Steigender Bedarf an Schienenfahrzeugen bei anhaltendem Preisdruck

    1996| Hartmut Kuhfeld, Heike Link
  • DIW Wochenbericht 30 / 1994

    Strukturreform der deutschen Bahnen: kann Japan ein Vorbild sein?

    Am 1. Januar 1994 wurde die Deutsche Bahn AG (OB AG) gegründet. Durch den Übergang zur privatrechtliehen Organisationsform und umfangreiche finanzielle Sanierungsmaßnahmen soll die OB AG verlorene Marktanteile zurückgewinnen und wieder schwarze Zahlen schreiben. Bei vielen Staatsbahnen hatten schon in den BDer Jahren sinkende Marktanteile und steigende Defizite zu umfangreichen Strukturreformen mit ...

    1994| Heike Link
  • DIW Wochenbericht 41 / 1992

    Hohe Ersatzinvestitionen in Verkehrswege erforderlich

    Mit 975 Mrd. DM repräsentierten die Verkehrswege der Bundesrepublik Deutschland 1990 etwa 8 vH des Brutto-Anlagevermögens aller Wirtschaftsbereiche. Um sie zu erhalten und um die Qualität der Verkehrswegeanlagen in den neuen Bundesländern an den Standard in Westdeutschland anzugleichen, sind im Zeitraum von 1991 bis 2010 Investitionen von rund 500 Mrd. DM - zu Preisen von 1990 - erforderlich. Jeweils ...

    1992| Heinz Enderlein, Uwe Kunert, Heike Link
  • DIW Economic Bulletin 10 / 2013

    Transport Infrastructure: Higher Investments Needed to Preserve Assets

    A quantitatively and qualitatively efficient transport infrastructure is a fundamental requirement for the success and prosperity of the German economy, with its high degree of labor division, its many exchange relationships, and its central European location. The transport infrastructure represents a considerable economic capital stock with gross fixed assets of 778 billion euros. This corresponds ...

    2013| Uwe Kunert, Heike Link
  • DIW Economic Bulletin 8 / 2013

    Germany Must Invest More in Its Future

    Shortly before the parliamentary election in 2013, Germany is riding on a wave of euphoria: hardly any other euro country has weathered the financial and debt crisis so well. Since 2009, GDP has grown by over eight percent and 1.2 million new jobs have been created. Public finances were consolidated and, in 2012, there was a fiscal surplus of 0.2 percent of GDP. An impressive financial position indeed ...

    2013| S. Bach, G. Baldi, K. Bernoth, J. Blazejczak, B. Bremer, J. Diekmann, D. Edler, B. Farkas, F. Fichtner, M. Fratzscher, M. Gornig, C. Kemfert, U. Kunert, H. Link, K. Neuhoff, W.-P. Schill, C. K. Spieß
  • Vierteljahrshefte zur Wirtschaftsforschung 2 / 2010

    Quantifizierung der sozialen Grenzkosten des Straßenverkehrs: welches sind die wichtigsten Komponenten?

    Die Diskussion um eine nachhaltige Entwicklung stellt auch die Verantwortlichen im Verkehrssektor vor die Aufgabe, Nachhaltigkeitsaspekte, insbesondere den Beitrag des Verkehrs zum Ausstoß von Klimagasen, bei ihren Entscheidungen zu berücksichtigen. Die Spezifik des Verkehrssektors besteht jedoch darin, dass die Kosten des Klimawandels nur einen Teil der durch den Verkehr verursachten externen Kosten ...

    2010| Chris Nash, Jeremy Shires, Heike Link
  • Vierteljahrshefte zur Wirtschaftsforschung 2 / 2010

    Verkehr und Nachhaltigkeit: Editorial

    2010| Uwe Kunert, Heike Link
  • Vierteljahrshefte zur Wirtschaftsforschung 3 / 1994

    Bahnreform in Japan und Deutschland: ein Vergleich

    1994| Heike Link
  • Diskussionspapiere 2052 / 2023

    Estimating Mode Choice Inertia and Price Elasticities after a Price Intervention – Evidence from Three Months of almost Fare-free Public Transport in Germany

    This study analyses the behavioural response of travellers on a temporal reduction of public transport prices in Germany through the so-called 9 Euro Ticket during summer 2022. The focus is on the inertia effect, e.g. the resistance to change behaviour, on people's travel mode decisions for commuter trips. We estimate mixed logit models for nearly 7,000 commuter trips, based on GPS-tracking data collected ...

    2023| Maria Fernanda Guajardo Ortega, Heike Link
  • Diskussionspapiere 2047 / 2023

    Combining GPS Tracking and Surveys for a Mode Choice Model: Processing Data from a Quasi-Natural Experiment in Germany

    This paper deals with the data generation process implemented for an analysis of the impact of the 9-Euro ticket on mode choice. We discuss the assumptions made and procedures used to process a raw dataset that is based on GPS traces of individuals’ movements and on survey data into the choice-set for a discrete choice model. Several steps of cleaning and merging are described in order to a) obtain ...

    2023| Heike Link, Dennis Gaus, Neil Murray, Maria Fernanda Guajardo Ortega, Flavien Gervois, Frederik von Waldow, Sofia Eigner
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