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DIW Wochenbericht 9 / 1996
1996| Hartmut Kuhfeld, Heike Link
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DIW Wochenbericht 30 / 1994
Am 1. Januar 1994 wurde die Deutsche Bahn AG (OB AG) gegründet. Durch den Übergang zur privatrechtliehen Organisationsform und umfangreiche finanzielle Sanierungsmaßnahmen soll die OB AG verlorene Marktanteile zurückgewinnen und wieder schwarze Zahlen schreiben. Bei vielen Staatsbahnen hatten schon in den BDer Jahren sinkende Marktanteile und steigende Defizite zu umfangreichen Strukturreformen mit ...
1994| Heike Link
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DIW Wochenbericht 41 / 1992
Mit 975 Mrd. DM repräsentierten die Verkehrswege der Bundesrepublik Deutschland 1990 etwa 8 vH des Brutto-Anlagevermögens aller Wirtschaftsbereiche. Um sie zu erhalten und um die Qualität der Verkehrswegeanlagen in den neuen Bundesländern an den Standard in Westdeutschland anzugleichen, sind im Zeitraum von 1991 bis 2010 Investitionen von rund 500 Mrd. DM - zu Preisen von 1990 - erforderlich. Jeweils ...
1992| Heinz Enderlein, Uwe Kunert, Heike Link
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DIW Economic Bulletin 10 / 2013
A quantitatively and qualitatively efficient transport infrastructure is a fundamental requirement for the success and prosperity of the German economy, with its high degree of labor division, its many exchange relationships, and its central European location. The transport infrastructure represents a considerable economic capital stock with gross fixed assets of 778 billion euros. This corresponds ...
2013| Uwe Kunert, Heike Link
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DIW Economic Bulletin 8 / 2013
Shortly before the parliamentary election in 2013, Germany is riding on a wave of euphoria: hardly any other euro country has weathered the financial and debt crisis so well. Since 2009, GDP has grown by over eight percent and 1.2 million new jobs have been created. Public finances were consolidated and, in 2012, there was a fiscal surplus of 0.2 percent of GDP. An impressive financial position indeed ...
2013| S. Bach, G. Baldi, K. Bernoth, J. Blazejczak, B. Bremer, J. Diekmann, D. Edler, B. Farkas, F. Fichtner, M. Fratzscher, M. Gornig, C. Kemfert, U. Kunert, H. Link, K. Neuhoff, W.-P. Schill, C. K. Spieß
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Vierteljahrshefte zur Wirtschaftsforschung 2 / 2010
Die Diskussion um eine nachhaltige Entwicklung stellt auch die Verantwortlichen im Verkehrssektor vor die Aufgabe, Nachhaltigkeitsaspekte, insbesondere den Beitrag des Verkehrs zum Ausstoß von Klimagasen, bei ihren Entscheidungen zu berücksichtigen. Die Spezifik des Verkehrssektors besteht jedoch darin, dass die Kosten des Klimawandels nur einen Teil der durch den Verkehr verursachten externen Kosten ...
2010| Chris Nash, Jeremy Shires, Heike Link
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Vierteljahrshefte zur Wirtschaftsforschung 2 / 2010
2010| Uwe Kunert, Heike Link
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Vierteljahrshefte zur Wirtschaftsforschung 3 / 1994
1994| Heike Link
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Diskussionspapiere 2052 / 2023
This study analyses the behavioural response of travellers on a temporal reduction of public transport prices in Germany through the so-called 9 Euro Ticket during summer 2022. The focus is on the inertia effect, e.g. the resistance to change behaviour, on people's travel mode decisions for commuter trips. We estimate mixed logit models for nearly 7,000 commuter trips, based on GPS-tracking data collected ...
2023| Maria Fernanda Guajardo Ortega, Heike Link
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Diskussionspapiere 2047 / 2023
This paper deals with the data generation process implemented for an analysis of the impact of the 9-Euro ticket on mode choice. We discuss the assumptions made and procedures used to process a raw dataset that is based on GPS traces of individuals’ movements and on survey data into the choice-set for a discrete choice model. Several steps of cleaning and merging are described in order to a) obtain ...
2023| Heike Link, Dennis Gaus, Neil Murray, Maria Fernanda Guajardo Ortega, Flavien Gervois, Frederik von Waldow, Sofia Eigner