Thema Bildung

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Pressemitteilung

Studiengebühren sorgten für schnellere Abschlüsse, aber weniger Neueinschreibungen

Einführung allgemeiner Studiengebühren vor etwa 15 Jahren hatte sowohl erwünschte als auch unerwünschte Folgen – Studie untersucht erstmals Auswirkungen auf zum Zeitpunkt der Einführung bereits eingeschriebene Studierende – Nachgelagerte Studiengebühren, die erst später und ab einem bestimmten Einkommen gezahlt werden müssen, könnten Kompromiss ...

14.04.2021
Berlin Applied Micro Seminar (BAMS)

School Health Programs: Education, Health, and Welfare Dependency of Young Adults

22.03.2021| Rita Ginja, University of Bergen
Publikation

Politikberatung kompakt erschienen

Mitglieder des Wissenschaftlichen Beirats für Familienfragen beim BMFSFJ zeigen Ansatzpunkte für die Familienpolitik der nächsten Jahre auf. Bundesfamilienministerin Franziska Giffey hat sich dazu am 19. Februar mit den Mitgliedern des Beirats ausgetauscht. Link zum Dokument Aktuelle Meldung des BMFSFJ

23.02.2021| C. Katharina Spieß
DIW Applied Micro Seminar

Health Effects of Prenatal and Infancy Home Visiting Programs by Nurses: Evidence from a Randomized Control Trial

Home visiting programmes are increasingly being implemented across the globe to help vulnerable families with young children, however longer-term experimental evidence on their health impacts on both parents and children is scarce. In this paper we study the medium-term health impacts of a randomized control trial to evaluate the Nurse Family Partnership (NFP), one of the oldest home visitation...

19.02.2021| Gabriella Conti, University College London
Bericht

Call for Papers: CIDER-LERN Conference 2021

The German Institute for Economic Research (DIW Berlin), the German Center for Higher Education Research and Science Studies (DZHW), the Leibniz Education Research Network (LERN), and the College for Interdisciplinary Educational Research (CIDER) are delighted to invite you to the CIDER-LERN Conference 2021. The conference will bring together scholars from various disciplines to discuss findings as ...

02.02.2021| C. Katharina Spieß
Bericht

Call for Papers: CIDER-LERN Conference 2021

The German Institute for Economic Research (DIW Berlin), the German Center for Higher Education Research and Science Studies (DZHW), the Leibniz Education Research Network (LERN), and the College for Interdisciplinary Educational Research (CIDER) are delighted to invite you to the CIDER-LERN Conference 2021. The conference will bring together scholars from various disciplines to discuss findings as ...

02.02.2021| C. Katharina Spieß
Medienbeitrag

Mit Corona lernen – Mathias Huebener plädiert in der FR für Bildung, und zwar sofort!

Dieser Gastbeitrag von Mathias Huebener erschien mam 17.1.2021 in der Frankfurter Rundschau. , Stufenpläne und die Hoffnung auf sinkende Infektionszahlen genügen nicht. Wir brauchen Bildung, und zwar sofort. Sind Kinder nun infektiös oder nicht? Wann kann der Regelbetrieb in Kitas und Schulen wieder losgehen? Diese Fragen scheinen seit Monaten die Überlegungen von Bildungspolitiker:innen ...

18.01.2021| Mathias Huebener
Externe referierte Aufsätze

An Investment in the Future: Institutional Aspects of Credential Recognition of Refugees in Germany

Adding to the rich literature on the economic integration of refugees, this article extends the scope towards the role of institutions by focusing on the transfer of human capital by means of credential recognition. The 2012 Federal Act of Recognition in Germany is a new institution that provides the possibility to study the transfer of human capital in depth. I argue that analysing the decision for ...

In: Journal of Refugee Studies (2021), im Ersch. [online first: 2019-11-15] | Jannes Jacobsen
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