DIW Berlin: Thema Verkehr

Thema Verkehr

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Zeitungs- und Blogbeiträge

Bahn frei für die Klima-Maut

In: Handelsblatt (01.07.2019), [Online-Artikel] | Claudia Kemfert
Weitere Aufsätze

Nachhaltiger Verkehr schafft wirtschaftliche Chancen

In: Ökologisches Wirtschaften 34 (2019), 2, S. 10 | Claudia Kemfert
Externe referierte Aufsätze

How to Liberalise Rail Passenger Services? Lessons from European Experience

This paper studies the experience of Europe's three most liberalised railways - Sweden, Germany and Britain - in opening-up rail passenger services to competition by means of competitive tendering, and seeks to draw lessons for countries that are ...

In: Transport Policy 79 (2019), S. 11-20 | Chris Nash, Andrew Smith, Yves Crozet, Heike Link, Jan-Eric Nilsson
DIW aktuell 19 / 2019

Investitionslücke in Deutschland: Und es gibt sie doch! Vor allem Kommunen sind arm dran

Leistungsfähige Infrastrukturen – unter anderem Straßen, Brücken, Strom und digitale Netze – sind zentrale Voraussetzung für die Wettbewerbsfähigkeit und die Wachstumspotentiale eines Landes. Dies gilt gerade für eine technologisch führende ...

2019| Martin Gornig
DIW Weekly Report 14 / 2019

The Low-Wage Sector in Germany Is Larger Than Previously Assumed

The total number of dependent employees in Germany has increased by more than four million since the financial crisis. Part of this growth took place in the low-wage sector. Analyses based on data from the Socio-Economic Panel, which in 2017 for the

2019| Markus M. Grabka, Carsten Schröder
SOEPpapers 1028 / 2019

The Effect of Maternal Education on Offspring's Mental Health

We estimate the causal effect of maternal education on the mental health of mother’s children in late adolescence and adulthood. Theoretical considerations are ambiguous about a causal effect of maternal education on children’s mental health. To ...

2019| Daniel Graeber, Daniel D. Schnitzlein
DIW Wochenbericht 14 / 2019

Der Niedriglohnsektor in Deutschland ist größer als bislang angenommen

Die Zahl der abhängig Beschäftigten in Deutschland ist seit der Finanzkrise um mehr als vier Millionen gestiegen. Ein Teil dieses Beschäftigungsaufbaus fand im Niedriglohnsektor statt. Analysen auf Basis von Daten des Sozio-oekonomischen Panels, die

2019| Markus M. Grabka, Carsten Schröder
DIW Wochenbericht 14 / 2019

Nachhaltiger Verkehr schafft wirtschaftliche Chancen: Kommentar

2019| Claudia Kemfert
Externe referierte Aufsätze

The Impact of Including Service Quality into Efficiency Analysis: The Case of Franchising Regional Rail Passenger Serves in Germany

Based on a 12 years panel data set for franchised regional rail services, this paper studies the impact of including service quality into an analysis of efficiency differences between the German public transport authorities (PTAs) in using their ...

In: Transportation Research Part A: Policy and Practice 119 (2019), S. 284-300 | Heike Link
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