Thema Umweltmärkte

clear
0 Filter gewählt
close
Gehe zur Seite
remove add
464 Ergebnisse, ab 11
Monographien

Structural Supply Side Management in EU ETS: Reviewing the Market Stability Reserve

The review of the market stability reserve (MSR) is one of the key elements of the forthcoming reform of the EU ETS. This report assesses if the MSR is designed in a way that it can fulfil its pur-pose to provide sufficient supply-side flexibility under the cap. The authors discuss different op-tions for adapting and complementing the MSR parameters, such as the intake rate and thresholds for interventions, ...

Dessau-Roßlau: Umweltbundesamt, 2021, 63 S.
(Climate Change ; 2021, 39)
| Aleksander Zaklan, Jakob Graichen, Verena Graichen, Hauke Hermann, Johanna Cludius
Monographien

Effectiveness, Spillovers, and Well-Being Effects of Driving Restriction Policies

We study the effectiveness, spillovers, and well-being effects of low emission zones in Germany, an emission-intensity-based driving restriction rapidly growing in popularity. Using regression discontinuity and group-time difference-in-differences designs, we show that previous estimates of the policy’s impact on traffic-related air pollution significantly underestimate its effectiveness. We provide ...

Berlin: DIW Berlin, 2021, 54 S.
(Working Paper / European Institute on Economics and the Environment ; 21-13)
| Luis Sarmiento, Nicole Wägner, Aleksandar Zaklan
DIW Berlin - Politikberatung kompakt 169 / 2021

Kein Grad weiter - Anpassung der Tagebauplanung im Rheinischen Braunkohlerevier zur Einhaltung der 1,5-Grad-Grenze: Im Auftrag von Alle Dörfer bleiben (Kib e.V.)

2021| Catharina Rieve, Philipp Herpich, Luna Brandes, Pao-Yu Oei, Claudia Kemfert, Christian von Hirschhausen
Diskussionspapiere 1947 / 2021

Effectiveness, Spillovers, and Well-Being Effects of Driving Restriction Policies

We study the effectiveness, spillovers, and well-being effects of low emission zones in Germany, an emission-intensity-based driving restriction rapidly growing in popularity. Using regression discontinuity and group-time difference-in-differences designs, we show that previous estimates of the policy’s impact on traffic-related air pollution significantly underestimate its effectiveness. We provide ...

2021| Luis Sarmiento, Nicole Wägner, Aleksandar Zaklan
DIW Wochenbericht 19 / 2021

Generationengerechtigkeit in Klimafragen mitdenken! Kommentar

2021| Claudia Kemfert
Zeitungs- und Blogbeiträge

FDP-Chef Lindner macht beim CO2-Preis einen Denkfehler

In: Handelsblatt (05.05.2021), [Online-Artikel] | Claudia Kemfert
DIW Berlin - Politikberatung kompakt 166 / 2021

Am Klimaschutz vorbeigeplant - Klimawirkung, Bedarf und Infrastruktur von Erdgas in Deutschland: Hintergrundpapier

2021| Peter Ahmels, Jana Bosse, Hanna Brauers, Isabell Braunger, Andy Gheorghiu, Eric Häublein, Franziska Holz, Claudia Kemfert, Fabian Präger
DIW Wochenbericht 17 / 2021

E-Fuels: Ja, aber nicht für Pkw: Kommentar

2021| Wolf-Peter Schill
Zeitungs- und Blogbeiträge

Contra: E-Fuels, aber nicht für Pkw

In: Der Tagesspiegel (21.04.2021), [Online-Artikel] | Wolf-Peter Schill
Weitere Aufsätze

Ein Bonus-Malus-System als Katalysator für die Modernisierung der Pkw-Flotte

Der Verkehr ist der einzige Sektor in Deutschland, dessen Treibhausgasemissionen seit dem klimapolitischen Referenzjahr 1990 nicht gesunken sind. Verantwortlich hierfür war vor allem ein Anstieg der Fahrleistung, aber auch der Trend zu größeren und höhermotorisierten Pkw, durch den technische Effizienzgewinne konterkariert wurden. Um eine Chance zu wahren, die mit dem Bundes-Klimaschutzgesetz selbst ...

In: Wolfgang Siebenpfeiffer (Hrsg.) , Mobilität der Zukunft : Intermodale Verkehrskonzeptex
Berlin : Springer
s. 353-371
| Carl-Friedrich Elmer, Claudia Kemfert
464 Ergebnisse, ab 11
keyboard_arrow_up