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Thema Unternehmen

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1534 Ergebnisse, ab 1101
  • Weekly Report 18 / 2010

    German Companies Do Less Research Abroad

    Germany has profited from the internationalization of research and development (R&D) in multinational companies. While the international R&D balance sheet was balanced until 2001, foreign companies now invest more in R&D in Germany than German companies abroad. The share of R&D expenditures of German multinationals abroad is declining, whereas their global expenditures are increasing. This means the ...

    2010| Heike Belitz
  • DIW Wochenbericht 18 / 2010

    Gründungen aus Arbeitslosigkeit: nur selten aus der Not geboren und daher oft erfolgreich

    Existenzgründer aus Arbeitslosigkeit schaffen nicht nur ihren eigenen Arbeitsplatz, der in vielen Fällen dauerhaft Bestand hat. Häufig geben diese Selbständigen auch weiteren Menschen Arbeit. Wie eine gemeinsame Studie des DIW Berlin und des Instituts für die Zukunft der Arbeit (IZA Bonn) indes zeigt, hängt der Grad des unternehmerischen Erfolgs entscheidend von den Motiven der Gründer ab. Je stärker ...

    2010| Marco Caliendo, Alexander S. Kritikos
  • Weekly Report 14 / 2010

    Microlending: Is There Demand for Such Loans in Germany?

    A lack of financial means is viewed as a key reason why small businesses fail. Therefore, also in Germany several institutions tried to establish microloans as a financing tool. A first empirical study, building a benchmark for similar studies in Western Europe, shows that about 15 percent of all self-employed individuals would be interested in getting access to microloans. The study also demonstrates ...

    2010| Alexander S. Kritikos, Christoph Kneiding
  • DIW Wochenbericht 20 / 2010

    Deutsche Unternehmen forschen weniger im Ausland

    Deutschland hat von der Internationalisierung der Forschung und Entwicklung (FuE) in multinationalen Unternehmen profitiert. Nachdem die internationale FuE-Bilanz bis 2001 ausgeglichen war, investieren ausländische Unternehmen inzwischen in Deutschland mehr in FuE als deutsche Unternehmen im Ausland. Der Anteil der FuE-Aufwendungen deutscher Unternehmen im Ausland ist bei weiterhin steigenden globalen ...

    2010| Heike Belitz
  • DIW Wochenbericht 20 / 2010

    Die Internationalisierung von Forschung erlebt zurzeit einen Stillstand: Sechs Fragen an Heike Belitz

    2010
  • Weekly Report 10 / 2010

    German Industry Succeeds with Research-Intensive Goods

    As a country highly specialized in the production of investment goods, Germany has been especially hard hit by the global recession. Because the production profile of German industry is technology-intensive, however, there is reason to believe that Germany will emerge from the present economic crisis with renewed strength. In no other industrialized nation is production as heavily geared to research-intensive ...

    2010| Heike Belitz, Martin Gornig, Alexander Schiersch
  • DIW Wochenbericht 7 / 2010

    Innovation stärkt Auslandsaktivitäten kleiner und mittlerer Unternehmen

    In den vergangenen Jahrzehnten hat die Internationalisierung von kleinen und mittleren Unternehmen, insbesondere im verarbeitenden Gewerbe, stark zugenommen. Über die Auslandsaktivitäten des Mittelstandes ist jedoch - anders als bei großen, multinationalen Unternehmen - bislang wenig bekannt. Daten über ostdeutsche Unternehmen zeigen, dass die Größe und die Innovationsfähigkeit das internationale Engagement ...

    2010| Anna Lejpras
  • Externe Monographien

    Servicemärkte im Ausland systematisch erschließen: Leitfaden zur Erweiterung des Auslandsangebots produktbegleitender Dienstleistungen

    Frankfurt am Main: VDMA-Verl., 2010, 98 S. | Gunter Lay (Hrsg.). Esther Bollhöfer, Dietmar Edler, Alexander Eickelpasch u.a.
  • Referierte Aufsätze Web of Science

    Start-ups by the Unemployed: Characteristics, Survival and Direct Employment Effects

    Fostering and supporting start-up businesses by unemployed persons has become an increasingly important issue in many European countries. These new ventures are being subsidized by various governmental programs. Empirical evidence on skill-composition, direct job creation and other key variables is rather scarce, largely because of inadequate data availability. We base our analysis on unique survey ...

    In: Small Business Economics 35 (2010), 1, S. 71-92 | Marco Caliendo, Alexander S. Kritikos
  • Weekly Report 29 / 2010

    Do Internet Credit Markets Improve Access to Credit for Female Business Owners?

    Business owners and founders are a minority of any bank's business clients. Scientific studies of traditional credit markets often show a lower probability of loan approval or higher loan costs for female business owners compared to male business owners. With this background the question arises whether female business owners have to struggle with this problem less on Internet credit markets. In this ...

    2010| Nataliya Barasinska, Dorothea Schäfer
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