Dr. Frauke Peter

Research Associate in the

Education and Family Department

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Research Topics and Working Areas

Frauke Peter is a Post Doctoral Research Associate at the Department Education and Family at DIW Berlin. She works on empirical questions regarding tertiary education as well as early childhood education and care. She examines among others the role of information on educational decision-making. Another research focus lies on social and emotional skills and their influence on educational choices. Yet, she also looks at potential determinants of the development of these skills. Frauke studied Economics in Paris, London and Berlin and works since 2012 in the Department Education and Family. Since 2013 she is a member of College for Interdisciplinary Educational Research.

Publications

Economics of Education Review

Intended College Enrollment and Educational Inequality: Do Students Lack Information?

2017 | Frauke Peter, Vaishali Zambre
Empirical Economics

School Entry, Afternoon Care and Mothers’ Labour Supply

| Ludovica Gambaro, Jan Marcus, Frauke Peter
DIW Wochenbericht 39 / 2019

Infoangebote zum Studium sollten Persönlichkeitseigenschaften berücksichtigen: Interview

2019| Frauke Peter, Erich Wittenberg
DIW Wochenbericht 39 / 2019

Wahl des Studienfachs hängt auch mit Persönlichkeitseigenschaften zusammen

2019| Jan Berkes, Frauke Peter
Diskussionspapiere 1815 / 2019

Long Run Effects of Universal Childcare on Personality Traits

2019| Maximilian Bach, Josefine Koebe, Frauke H. Peter
DIW Berlin - Politikberatung kompakt 137 / 2019

Nicht-monetäre Erträge von Bildung in den Bereichen Gesundheit, nicht-kognitive Fähigkeiten sowie gesellschaftliche und politische Partizipation: Endbericht des gleichnamigen Forschungsprojektes gefördert durch das Bundesministerium für Bildung und Forschung (BMBF)

2019| Michael Becker, Annette Brose, Georg Camehl, Daniel Graeber, Mathias Huebener, Luise von Keyserlingk, Christian Krekel, Kai Maaz, Jan Marcus, Shushanik Margaryan, Dave Möwisch, Annemarie Paul, Frauke Peter, Florian Schmiedek, Daniel Schnitzlein, Jürgen Schupp, Thomas Siedler, C. Katharina Spieß
DIW Wochenbericht 16/17 / 2019

Sprachkompetenz von Kindern: Unterschied nach Bildung der Eltern im unteren Leistungsbereich besonders groß

2019| Ludovica Gambaro, Tobias Linberg, Frauke Peter
Weitere Aufsätze

Soziale Ungleichheiten reduzieren: Was die Kita leisten kann

In: DJI Impulse (2019), 1, S. 14-18 | Susanne Kuger, Frauke H. Peter
Externe referierte Aufsätze

School Entry, Afternoon Care, and Mothers’ Labour Supply

In: Empirical Economics 57 (2019), 3, S. 769-803 | Ludovica Gambaro, Jan Marcus, Frauke H. Peter
Zeitungs- und Blogbeiträge

Wer den Nutzen hat, sollte auch die Kosten tragen

In: Saarbrücker Zeitung (08.11.2017), S. 4 | Frauke Peter, C. Katharina Spieß
Weitere Aufsätze

Money Alone Is not Enough: A New Study Looks at What May Encourage High School Graduates to Choose College

In: WZB-Report 2017
S. 69-71
| Frauke Peter, Alessandra Rusconi, Heike Solga, C. Katharina Spieß
Externe referierte Aufsätze

Intended College Enrollment and Educational Inequality: Do Students Lack Information?

In: Economics of Education Review 60 (2017), S. 125-141 | Frauke H. Peter, Vaishali Zambre

Lectures

Vortrag

Information Provision and Postgraduate Studies

Jan Berkes, Frauke H. Peter, C. Katharina Spieß, Felix Weinhardt
Leipzig, 22.09.2019 - 25.09.2019
| 30 Jahre Mauerfall - Demokratie und Marktwirtschaft: Jahrestagung des Vereins für Socialpolitik 2019
Vortrag

Information Provision and Postgraduate Studies

Jan Berkes, Frauke H. Peter, C. Katharina Spieß, Felix Weinhardt
Bath, Großbritannien, 20.06.2019 - 22.06.2019
| 33rd Annual Conference of the European Society for Population Economics: ESPE 2019
Vortrag

Information Provision and Postgraduate Studies

Frauke H. Peter
Berlin, 17.04.2019
| Cluster-Seminar Öffentliche Finanzen und Lebenslagen, DIW Berlin
Vortrag

Bildung und nichtkognitive Fähigkeiten

Frauke H. Peter
Berlin, 20.03.2019
| Berlin Lunchtime Meeting, DIW Berlin
Vortrag

Wirkungen früher Bildung auf nichtkognitive und kognitive Fähigkeiten

Frauke H. Peter
Berlin, 25.09.2018
| Potenziale früher Bildung: Früh übt sich, ...: Bildungspolitisches Forum des Forschungsverbunds Bildungspotenziale der Leibniz-Gemeinschaft

Research Projects

Research Project

The Effects of Non-cognitive Skills on Post-Secondary Educational Choices

Current Project| Education and Family
Research Project

Berliner Studienberechtigtenpanel BEST UP

Completed Project| Education and Family
Research Project

Cross-national Research on the Intergenerational Transmission of Advantage

Completed Project| Education and Family, German Socio-Economic Panel study
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