Since 13 July 1993, the EC eco-audit regulation has regulated voluntary participation of enterprises in eco-auditing. Up to now it has been a vague plan for environmental management systems and eco-auditing of enterprises, which in practice, when it comes to implementing it, may be interpreted in many different ways. The European Councils aim of promoting a steady improvement of environmental standards ...
We examine under which conditions a cap-and-trade mechanism can deliver a dynamically efficient abatement pathway and contribute to a robust investment framework. For this we develop a numerical dynamic partial-equilibrium model that includes differentiated objective functions of different market participants for holding emission allowances based on their banking strategy. If the surplus of allowances ...
The energy transition will require considerable increases in energy efficiency, particularly in residential buildings. Financial support mechanisms, information and adviceprograms and dedicated training and certification of craftsmen are already in place to stimulate energy efficiency investment. Nevertheless, the required annual rate of thermal building refurbishment of around two percent is so far ...
Die Energiewende erfordert erhebliche Steigerungen der Energieeffizienz vor allem in Wohngebäuden. Um die Investitionstätigkeit zu steigern, gibt es bereits zahlreiche Förderinstrumente, Kampagnen und in erheblichem Umfang öffentliche Fördermittel. Gleichwohl wird die notwendige jährliche Sanierungsrate von rund zwei Prozent derzeit nicht erreicht. Ein möglicher Grund könnte darin liegen, dass die ...
Die Entscheidung der Organisation erdölexportierender Länder (OPEC) im Herbst 2014, ihre Förderquote trotz des dramatischen Falls der Rohölpreise nicht zu senken, hat diese Gruppe wieder einmal ins Rampenlicht der öffentlichen Diskussion gerückt. Obwohl einige der wichtigsten Ölproduzenten in der OPEC versammelt sind, gibt es allerdings nur eingeschränkt empirische Evidenz, dass die OPEC tatsächlich ...
Der Seeweg ist der für den internationalen Handel wichtigste Transportweg. Über 80 Prozent der Frachtmengen werden global per Schiff transportiert. Der Seeverkehr verursacht vielfältige Umweltbelastungen: Dazu gehört neben Havarien undLeckagen, der Einleitung von Abwässern und der Müllentsorgung vor allem auch die Emission von Luftschadstoffen. Die Verminderung dieser Umweltbelastungen und grundsätzlich ...