DIW Berlin: Suche

Suche

clear
284 Ergebnisse, ab 21
Video

BCCP Conference and Policy Forum 2019: Policy Roundtable: Consumer and Competition Policy in Times of Rising Corporate Power

In the closing policy roundtable about Consumer and Competition Policy in Times of Rising Corporate Power, panelists Amelia Fletcher (University of East Anglia and Centre for Competition Policy), Marit Hansen (State of Schleswig-Holstein), Stefan ...

22.07.2019| Veranstaltungsrückblick
Video

BCCP Conference and Policy Forum 2019: Panel 2: Political Consequences of Corporate Power in Digital Markets

In the first afternoon session, Matthew Gentzkow (Stanford University) and Helen Margetts (University of Oxford) presented their research on the political consequences of corporate power in digital markets.

22.07.2019| Veranstaltungsrückblick
Video

BCCP Conference and Policy Forum 2019: Panel 1: The Rise of Market Power

In the opening session of the BCCP Conference and Policy Forum 2019, Jan Eeckhout (Universitat Pompeu Fabra Barcelona), Jonathan Baker (American University), and Fiona Scott Morton (Yale University) discussed the global rise of concentration, profits ...

22.07.2019| Veranstaltungsrückblick
Pressemitteilung

Deutsche Unternehmen müssen viel mehr in Wissenskapital investieren, um den Anschluss nicht zu verlieren

Studie im Auftrag der Bertelsmann Stiftung vergleicht Einsatz und Modernität von Wissenskapital in Deutschland mit anderen westeuropäischen Ländern und den USA – Deutsche Unternehmen setzen im Vergleich zu den Spitzenreitern ...I

31.07.2019
Pressemitteilung

Produktivität der Unternehmen steigt mit mehr Wissenskapital

Erstmalige Untersuchung mit amtlichen Unternehmensdaten – Mehr Wissenskapital erhöht die Produktivität – Industrie investiert bereits heute mehr in Wissen als in Maschinen und Bauten – Wirtschaftspolitik muss bei ...Anders

24.01.2018
DIW Weekly Report 4/5 / 2018

Company Productivity Increases with More Knowledge-Based Capital

In Germany, around 200 billion euros are invested every year in knowledge-based capital, which encompasses assets such as research and development, software and databases, organizational capital, marketing and advertising, and technical design. Yet .

2018| Heike Belitz, Marie Le Mouel, Alexander Schiersch
284 Ergebnisse, ab 21