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Monographien

German Public Utilities: Organisation and Productivity

Since 1998, public firms have had to adapt to a market environment that is verydifferent from the post-war era in Europe. The liberalisation of services of generaleconomic interest across Europe led to competition between public and privateproviders,

Berlin: TU Berlin, 2018, XIV, 176 S. | Caroline Stiel
DIW Wochenbericht 11 / 2019

Home-Office: Nicht in der Bequemlichkeit verharren: Kommentar

2019| Karl Brenke
Workshop

European banking landscape between diversity, competition and concentration

Workshop organization: Hans-Helmut Kotz (SAFE, Harvard) and Dorothea Schäfer (DIW Berlin) in cooperation with Horst Gischer, head of Forschungszentrums für Sparkassenentwicklung e.V. at the University of Magdeburg. The workshop is ...

25.06.2019
Forschungsprojekt

Examining individualized feedback on financial behavior of small entrepreneurs in Uganda

Small entrepreneurs in developing countries have considerable shortcomings in their financial behavior which hinder their advancement. Thus interventions have been conducted in order to improve financial education and, in the end, financial behavior. ...

Aktuelles Projekt| Weltwirtschaft
Forschungsprojekt

Wachsende Unterschiede in der Produktivität

Aktuelles Projekt| Unternehmen und Märkte
Forschungsprojekt

Increasing Differences in Productivity

Aktuelles Projekt| Unternehmen und Märkte
Forschungsprojekt

Evaluierung der Förderinitiative Zwanzig20 - Partnerschaft für Innovation

Aktuelles Projekt| Unternehmen und Märkte
Forschungsprojekt

Evaluation of "Zwanzig20 - Partnerschaft für Innovation"

Aktuelles Projekt| Unternehmen und Märkte
SOEPpapers 959 / 2018

Opportunity versus Necessity Entrepreneurship: Two Components of Business Creation

A common finding in the entrepreneurship literature is that business creation increases in recessions. This counter-cyclical pattern is examined by separating business creation into two components: “opportunity” and “necessity” entrepreneursh

2018| Robert W. Fairlie, Frank M. Fossen
Interview

„Unternehmen müssen sich ambitionierte Ziele für mehr Frauen in Führungspositionen setzen“: Interview mit Elke Holst

Frau Holst, wie hat sich der Frauenanteil in den deutschen Vorstandsetagen entwickelt? In den Vorständen der nach dem Umsatz größten 200 Unternehmen stagnierte der Frauenteil Ende 2017 bei rund acht Prozent. Die DAX-30-Unternehmen .

10.01.2018| Elke Holst
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