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DIW Wochenbericht 42 / 2016

Wie die Kombination von Messungen helfen kann, die Risikobereitschaft besser einzuschätzen

In vielen Ländern der Welt, Deutschland eingeschlossen, sind Finanzberater (hier Personen, die Privatanleger bei Finanzanlagen beraten) heutzutage gesetzlich verpflichtet, die Risikoeinstellung ihrer Kunden zu erfassen, um ihnen dabei zu helfen, die

2016| Lukas Menkhoff, Sahra Sakha
Monographien

Financial Literacy and Peer Effects: Causes and Consequences ; Dissertation

Hannover: Leibniz Univ., 2015, 187 S. | Antonia Grohmann
DIW Economic Bulletin 46/47 / 2016

The Gender Gap in Financial Literacy: Income, Education, and Experience Offer Only Partial Explanations

In most countries, women have a lower level of financial literacy than men on average. This report demonstrates that differences in income and education and less experience in financial matters only provide a partial explanation for the gender gap. .

2016| Antonia Grohmann
DIW Wochenbericht 46 / 2016

Gender Gap in der finanziellen Bildung: Einkommen, Bildung und Erfahrung erklären ihn nur zum Teil

Frauen haben in den meisten Ländern eine durchschnittlich schlechtere finanzielle Bildung als Männer. Dieser Bericht weist nach, dass Unterschiede im Einkommen und der Bildung sowie geringere Erfahrungen mit Finanzen diesen Gender Gap nur teilweise

2016| Antonia Grohmann
Diskussionspapiere 1615 / 2016

Financial Literacy: Thai Middle Class Women Do Not Lag behind

This research studies the stylized fact of a “gender gap” in that women tend to have lower financial literacy than men. Our data which samples middle-class people from Bangkok does not show a gender gap. This result is not explained by men’s lo

2016| Antonia Grohmann, Olaf Hübler, Roy Kouwenberg, Lukas Menkhoff
Externe referierte Aufsätze

Childhood Roots of Financial Literacy

Financial literacy predicts informed financial decisions, but what explains financial literacy? We use the concept of financial socialization and aim to represent three major agents of financial socialization: family, school and work. Thus we compile

In: Journal of Economic Psychology 51 (2015), S. 114-133 | Antonia Grohmann, Roy Kouwenberg, Lukas Menkhoff
Diskussionspapiere 1504 / 2015

Childhood Roots of Financial Literacy

Financial literacy predicts informed financial decisions, but what explains financial literacy? We use the concept of financial socialization and aim to represent three major agents of financial socialization: family, school and work. Thus we compile

2015| Antonia Grohmann, Roy Kouwenberg, Lukas Menkhoff
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