DIW Berlin: Suche

Suche

clear
1360 Ergebnisse, ab 1
Kommentar

Gute-Kita-Gesetz: Besser Qualitäts- als Gebührenwettbewerb! Kommentar von C. Katharina Spieß

Das sogenannte Gute-Kita-Gesetz gibt es nicht mehr nur auf dem Papier – langsam kommt es auch in der Praxis an. Mit Bremen hat Ende April das erste Bundesland einen ent-sprechenden Vertrag mit dem Bund geschlossen: In diesem und im nä ...

07.05.2019| C. Katharina Spieß
Cluster-Seminar Öffentliche Finanzen und Lebenslagen

The Impact of Formal Child Care on Parenting Intensity

(together with C. Katharina Spieß and Sevrin Waights) We examine the impact of day care usage on parenting activities. We measure parenting activities as the amount of time that parents spend on child rearing and, in particular, on ...

15.05.2019| Jonas Jessen
Tages- und Wochenzeitungen

Bildung braucht Qualität für alle

In: Frankfurter Rundschau (12.12.2018), [Online-Artikel] | C. Katharina Spieß
Kommentar

Was die Grundgesetzänderung im Bildungsbereich und das Gute-Kita-Gesetz miteinander zu tun haben: Kommentar von C. Katharina Spieß

Der Bundestag hat mit der nötigen Zwei-Drittel-Mehrheit für eine Grundgesetzänderung gestimmt, derzufolge der Bund im Bildungsbereich künftig nicht nur in Gebäude investieren darf, sondern auch in Personal und Fortbildung. ..

12.12.2018| C. Katharina Spieß
Diskussionspapiere 1775 / 2018

Better Together? Heterogeneous Effects of Tracking on Student Achievement

This study estimates mean and distributional effects of early between-school ability tracking on student achievement. For identification, I exploit heterogeneity in tracking regimes between German federal states. After comprehensive primary school, .

2018| Sönke Hendrik Matthewes
Weitere Aufsätze

Culture, Narratives and Upward Educational Mobility

In: Christiane Timmerman ... (Eds.) , Youth in Education : The Necessity of Valuing Ethnocultural Diversity
S. 111-135
Routledge Research in Educational Equality and Diversity
| Nikolas Legewie
DIW Wochenbericht 41 / 2018

Handwerksrecht: ordnungspolitischer Roll-back im Anmarsch: Kommentar

2018| Karl Brenke
Diskussionspapiere 1817 / 2019

Birth Cohort Size Variation and the Estimation of Class Size Effects

We present evidence that the practice of holding back poorly performing students affects estimates of the impact of class size on student outcomes based on within-school variation of cohort size over time. This type of variation is commonly used to .

2019| Maximilian Bach, Stephan Sievert
Tages- und Wochenzeitungen

Ein Verbot von Privatschulen ist keine Lösung

In: Die Zeit (19.04.2019), [Online-Artikel] | Marcel Fratzscher
Cluster-Seminar Öffentliche Finanzen und Lebenslagen

Information Provision and Postgraduate Studies

This is the first paper to experimentally examine effects of information provision on postgraduate education decisions. We conduct and evaluate an online-RCT across 446 college students close to completion of their undergraduate degree and ...

17.04.2019| Frauke H. Peter
1360 Ergebnisse, ab 1