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Personalie

Mathias Huebener wins Award for Best Dissertation in Educational Economics

The Verein für Socialpolitik has awarded Mathias Huebener, a Post Doctoral Research Associate at the DIW Education and Family Department, with the prize for best dissertation in educational economics. His dissertation is titled "Essays on the impact of education and family policies on the formation of human capital". The prize is awarded every two years. 

20.02.2019
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Mathias Huebener wins Award for Best Dissertation in Educational Economics

The Verein für Socialpolitik has awarded Mathias Huebener, a Post Doctoral Research Associate at the DIW Education and Family Department, with the prize for best dissertation in educational economics. His dissertation is titled "Essays on the impact of education and family policies on the formation of human capital". The prize is awarded every two years. 

20.02.2019
SOEPpapers 1022 / 2019

Fiskalische und individuelle Nettoerträge und Renditen von Bildungsinvestitionen im jungen Erwachsenenalter

In dieser Studie werden auf der Basis einer Weiterentwicklung des ZEW Mikrosimulationsmodells des Abgaben- Steuer- und Transfersystems fiskalische und individuelle Nettoerträge und Renditen von Bildungsinvestitionen für junge Erwachsene bezogen auf .

2019| Friedhelm Pfeiffer, Holger Stichnoth
Konferenz

BIEN Jahrestagung Bildung - Einflüsse, Wirkungen und Erträge

Am 30. September und 1. Oktober 2019 fand am Deutschen Institut für Wirtschaftsforschung (DIW Berlin) die sechste Jahrestagung des Berliner Netzwerk für interdisziplinäre Bildungsforschung (BIEN) statt. Die Tagung stand unter dem Motto ...

30.09.2019| Petra Stanat, Herman van de Werfhorst
DIW Wochenbericht 42 / 2019

Handwerksrecht: Rückkehr in die miefige Vergangenheit: Kommentar

2019| Karl Brenke
Cluster-Seminar Öffentliche Finanzen und Lebenslagen

Better Together? Heterogeneous Effects of Tracking on Student Achievement

This study estimates mean and distributional effects of early between-school ability tracking on student achievement. For identification, I exploit heterogeneity in tracking regimes between German federal states. After comprehensive primary ...

10.07.2019| Sönke Matthewes (WZB)
Zeitungs- und Blogbeiträge

Ein Verbot von Privatschulen ist keine Lösung

In: Die Zeit (19.04.2019), [Online-Artikel] | Marcel Fratzscher
Kommentar

Gute-Kita-Gesetz: Besser Qualitäts- als Gebührenwettbewerb! Kommentar von C. Katharina Spieß

Das sogenannte Gute-Kita-Gesetz gibt es nicht mehr nur auf dem Papier – langsam kommt es auch in der Praxis an. Mit Bremen hat Ende April das erste Bundesland einen ent-sprechenden Vertrag mit dem Bund geschlossen: In diesem und im nächsten Jahr erhält der Stadtstaat etwa 45 Millionen Euro. Die Bundesländer können entsprechend ihrer Bedarfe aus einem „Baukasten ...

07.05.2019| C. Katharina Spieß
Cluster-Seminar Öffentliche Finanzen und Lebenslagen

Information Provision and Postgraduate Studies

This is the first paper to experimentally examine effects of information provision on postgraduate education decisions. We conduct and evaluate an online-RCT across 446 college students close to completion of their undergraduate degree and ...

17.04.2019| Frauke Peter
Externe referierte Aufsätze

No Evidence for a Protective Effect of Education on Mental Health

This paper analyzes whether education has a protective effect on mental health. To estimate causal effects, we employ an instrumental variable (IV) technique that exploits a reform extending compulsory schooling by one year implemented between 1949 .

In: Social Science & Medicine 241 (2019), 112584, 8 S. | Sarah Dahmann, Daniel D. Schnitzlein
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