In den europäischen Ländern existieren sehr unterschiedliche Systeme der Besteuerung von Pkw. Dies drückt sich in verschiedenartigen Abgaben sowie in der Vielzahl der Bemessungsgrundlagen und Steuertarife aus. Daraus ergeben sich große Differenzen in der Höhe der Abgaben und sehr unterschiedliche Anteile für die fixen und die variablen Komponenten. Angesichts der Bedeutung der Abgaben auf Kraftfahrzeuge ...
We analyze the impacts of future scenarios of electric vehicles (EVs) on the German power system, drawing on different assumptions on the charging mode. We find that the impact on the load duration curve strongly differs between charging modes. In a fully user-driven mode, charging largely occurs during daytime and in the evening, when power demand is already high. User-driven charging may thus have ...
Die Digitalisierung verändert heute viele Märkte auf dramatische Weise. Im Mittelpunkt des aktuellen Interesses stehen Chancen und Potentiale der sogenannten „Sharing Economy“, also des Teilens von Ressourcen über das Internet. Neue Vermittlungsdienste wie Uber, BlaBlaCar oder WunderCar für Autofahrten, sowie AirBnB oder Wimdu für Übernachtungen...
We employ German social security records to investigate intragenerational lifetime earnings inequality and mobility of yearly earnings for 35 cohorts, starting with the birth year 1935. Our main result is a striking secular rise of intragenerational inequality in lifetime earnings: West German men born in the early 1960s are likely to experience about 85% more lifetime inequality than their fathers. ...
We analyze future scenarios of integrating electric vehicles (EV) into the German power system, drawing on different assumptions on the charging mode. We use a numerical dispatch model with a unit-commitment formulation which minimizes dispatch costs over a full year. While the overall energy demand of the EV fleets is rather low in all scenarios, the impact on the system’s load duration curve differs ...