Direkt zum Inhalt

Suche

clear
0 Filter gewählt
close
Gehe zur Seite
remove add
318 Ergebnisse, ab 21
  • Referierte Aufsätze Web of Science

    Perceiver Effects and Socioeconomic Background: Contrasting Parent-reports against Teacher-reports of Elementary School Students' Personality

    In: Journal of Personality Assessment (2023), im Ersch. | Emilija Meier-Faust, Rainer Watermann
  • Workshop

    Unveiling Wealth and Income Inequalities

    The 2-day workshop, supported by the German Research Foundation, will bring together researchers to discuss and exchange ideas on critical issues surrounding wealth and income inequalities. Featured presentations will highlight work on a wide range of topics, including savings and wealth accumulation, measuring income inequality and poverty, long-run dynamics of income and wealth distributions,...

    26.10.2023| Martin Blomhoff Holm (University of Oslo), Bertrand Garbinti (CREST-ENSAE)
  • Referierte Aufsätze Web of Science

    Entrepreneurship, Management, and Cognitive Reflection: A Preregistered Replication Study With Extensions

    Intuition is a central element of entrepreneurial decision-making. We conceptually replicate a published study by using new representative data from 1961 adults and the widely used Cognitive Reflection Test, which assesses the ability to avoid intuitive decisions and to switch to an analytical process. We extend the analysis by exploring occupational sorting versus environmental influence as mechanisms, ...

    In: Entrepreneurship Theory and Practice (2023), im Ersch. [Online first: 2023-11-20] | Frank Fossen, Levent Neyse
  • DIW Wochenbericht 48 / 2022

    Ganztagsschulen fördern die Entwicklung sozialer Fähigkeiten von Grundschüler*innen

    Der Ausbau hin zu einem flächendeckenden Ganztagsangebot für Grundschüler*innen seit 2003 zielte darauf ab, Chancengleichheit zu fördern. Empirische Analysen auf Basis administrativer Schuldaten aus sechs westdeutschen Bundesländern und dem Sozio-oekonomischen Panel (SOEP) zeigen nun wichtige Muster der Wirkungen von Ganztagsschulen auf: Kinder aus sozio-ökonomisch benachteiligten Verhältnissen, insbesondere ...

    2022| Laura Schmitz
  • DIW Wochenbericht 48 / 2022

    Das Potenzial von Ganztagsgrundschulen wird noch nicht ausgeschöpft: Interview

    2022| Laura Schmitz, Erich Wittenberg
  • Audio

    Das Potenzial von Ganztagsgrundschulen wird noch nicht ausgeschöpft: Interview mit Laura Schmitz

    30.11.2022| Wochenberichtsinterview
  • Infografik

    Ganztagsschulen können Sozialverhalten fördern

    30.11.2022
  • DIW Roundup

    How Shocks Affect Stock Market Participation

    While there is a broad consensus in the literature that stock ownership is associated with individual characteristics, such as wealth, income, risk preferences, and financial literacy, less is known about the dynamics of stock market participation (SMP). Major fluctuations in SMP are oftentimes related to political events, economic shocks, and technological disruptions. We discuss the literature...

    02.12.2022| Lorenz Meister
  • DIW Roundup

    How Shocks Affect Stock Market Participation

    While there is a broad consensus in the literature that stock ownership is associated with individual characteristics, such as wealth, income, risk preferences, and financial literacy, less is known about the dynamics of stock market participation (SMP). Major fluctuations in SMP are oftentimes related to political events, economic shocks, and technological disruptions. We discuss the literature...

    02.12.2022| Lorenz Meister
  • Video

    Ganztagsschulen fördern Sozialverhalten - Nachgeforscht bei Laura Schmitz

    Nach dem PISA-Schock Anfang der 2000er-Jahre wurden viele Schulen auf Ganztag umgestellt - in Westdeutschland sind es inzwischen über 70% der Grundschulen. Ganztagsschulen sollen dabei helfen, Ungleichheiten im Bildungssystem abzubauen. Laura Schmitz untersucht in ihrer Studie, ob das funktioniert und wo noch Veränderungen nötig sind.

    30.11.2022| Nachgeforscht
318 Ergebnisse, ab 21
keyboard_arrow_up