Veranstaltungen

Bildung, Kultursektor, Non-Profit-Sektor
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17. Nov 2017

DIW Applied Micro Seminar The Role of Mothers and Fathers in Providing Skills – Evidence from Parental Deaths

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Speaker
  • Helena Holmlund, IFAU, Uppsala

  • Eingeladen von
    Zeit
    13:15 - 14:30
    Ort
    DIW Berlin (Eleanor-Dulles-Raum) DIW Berlin im Quartier 110 Raum 5.2.010 Mohrenstraße 58 10117 Berlin
    Ansprechpartner/-in
    im DIW Berlin
    Tel.: +49 30 89789 210
    Tel.: +49 30 89789 165
    Tel.: +49 30 89789 673
    11. Oktober 2017

    Workshop Finanzielle Kompetenzen und Altersvorsorge
    Verhalten steuern durch Beratung und Information – geht das?

    Die private Altersvorsorge steht im Mittelpunkt unseres 2. Workshops im Rahmen der Veranstaltungsreihe des DIW Berlin „Finanzkompetenz für alle Lebenslagen“.

    Die VerbraucherInnen müssen zwischen zahlreichen und dazu komplexen Optionen entscheiden und unterliegen vielfältigen Entscheidungszwängen. Gerade aber diese entscheidenden Kompetenzen – so die Einschätzung von ExpertInnen – fehlen vielen Menschen: Es besteht ein Mangel an Finanzkompetenz. Vor diesem Hintergrund spannt sich ein breites Bündel an Fragen zu Entscheidungen über private Altersvorsorge auf, die im Workshop diskutiert werden.

    Der Workshop bietet Raum für Diskussionen über diese Fragen zwischen Politik, Wirtschaft und Wissenschaft.

    Eine Anmeldung ist nicht mehr möglich, der Workshop ist ausgebucht.

    Mehr Informationen
    Zeit
    9:15 - 16:30 Uhr
    Ort
    DIW Berlin (Schumpeter Saal) DIW Berlin im Quartier 110 Mohrenstraße 58 10117 Berlin
    Ansprechpartner/-in
    im DIW Berlin
    Tel.: +49 30 89789 436
    Tel.: +49 30 89789 668
    29. Mai 2017

    Berlin Applied Micro Seminar Cool to be Smart or Smart to be Cool? Understanding Peer Pressure in Education

    BAMS is a joint seminar by the DIW Berlin, the Hertie School of Governance, the HU Berlin and the WZB.

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    Referent/-in
  • Leonardo Bursztyn, University of Chicago

  • Eingeladen von
    Zeit
    16.00 - 17.15
    Ort
    DIW Berlin (Schumpeter Hall) Mohrenstr. 58 10117 Berlin
    19. April 2017

    SOEP Brown Bag Seminar The long-term consequences of refugees' initial residential allocation in Germany

     While previous studies show that the ethnic composition of place of residence and immigrants’ socio-cultural and structural integration correlate, the theoretical linkage and the direction of the hypothesized effect remain debated. In order to explain the relationship, we test classical social capital claims about a mediation effect via social embeddedness and a direct effect via opportunities in ethnic concentrations. To preclude neighborhood-sorting effects, we employ data on refugees who arrived in the middle of the 1990s in Germany, who were randomly assigned to municipalities. We find that a higher share of foreigners in refugees’ first place of residence directly hampers their host language acquisition even long after migration, while it facilitates their chances of being employed. We further find mediation effects of co-ethnic embeddedness in ethnic concentrations hampering refugees’ host language acquisition and interactions with Germans. Thus, residential characteristics affect refugees’ long-term integration differently depending on the dimension examined.

    Referent/-in
  • Jörg Hartmann (University of Göttingen)

  • Zeit
    12:30 - 13:30
    Ort
    DIW Berlin (Eleanor-Dulles-Raum) DIW Berlin im Quartier 110 Raum 5.2.010 Mohrenstraße 58 10117 Berlin
    Ansprechpartner/-in
    im DIW Berlin
    Tel.: +49 30 89789 336
    Tel.: +49 30 89789 272
    30. - 31. März 2017

    Veranstaltung Auswirkungen der G8-Schulreform: Eine interdisziplinäre Perspektive

    Die Verkürzung der Schulzeit bis zum Abitur („G8-Reform“) ist eine der am stärksten umstrittenen Bildungsreformen der letzten Jahrzehnte. Nachdem in den ersten Jahren des neuen Jahrtausends fast alle Bundesländer von einer 13-jährigen (G9) zu einer 12-jährigen Schulzeit (G8) bis zum Abitur gewechselt sind, haben inzwischen erste Bundesländer eine Rückkehr zur 13-jährigen Schulzeit verkündet bzw. es Gymnasien freigestellt, ihre SchülerInnen in 12 oder 13 Jahren zum Abitur zu führen. Diese Entscheidungen wurden zu einer Zeit getroffen, als noch wenige belastbare empirische Befunde zur Wirkung der G8-Reform vorlagen.

    Ziel der Tagung ist es, „G8-ForscherInnen“ zusammenzubringen, und eine Plattform für den Austausch von Wissenschaft, Politik, Wirtschaft und Praxis zu schaffen. Zunächst soll der aktuelle Forschungsstand zu den Auswirkungen der G8-Reform ermittelt und Forschungslücken identifiziert werden, um anschließend die Forschungsergebnisse vor dem Hintergrund der Erfahrungen in Politik, Wirtschaft und Praxis zu diskutieren.
    Die an der Tagung teilnehmen G8-BildungsforscherInnen vertreten mehrere Disziplinen, wie Ökonomie, Soziologie, Psychologie und Erziehungswissenschaften. Im Mittelpunkt der Veranstaltung steht zum einen der disziplinenübergreifende Austausch über unterschiedliche Aspekte und Methoden und die damit langfristig verbundene interdisziplinäre Gestaltung der Bildungsforschung, und zum anderen der Austausch zwischen Wissenschaft und Praxis.

    Die Tagung wird vom DIW Berlin und dem Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung (IAB, Nürnberg) organisiert und vom College for Interdisciplinary Education Research (CIDER) sowie vom Berlin Economics Research Associates (BERA)-Netzwerk gefördert.

    Mehr Informationen
    Referent/-in
  • Prof. Dr. Silke Anger

    Metin Fischer

    Sarah Hofmann

    Prof. Dr. Grit im Brahm

    Dr. Verena Lauber

    Sylvia Löhrmann

    Dr. Tobias Meyer

    Dr. Marko Neumann

    Johanna Sophe Quis

    Simon Reif

    Prof. Dr. Stephan L. Thomsen

    Prof. Dr. Ulrich Trautwein

    Dr. Franz Westermaier

    Prof. Dr. Amelie Wuppermann

    Wolfgang Seelbach

    Heinz-Peter Meidinger

    Wir freuen uns über Ihre Anmeldung per E-Mail an Ines Hirtl (ihirtl@diw.de).

  • Ort
    Hertie School of Governance Friedrichstr. 180 10117 Berlin
    Ansprechpartner/-in
    im DIW Berlin
    Tel.: +49 30 89789 308
    17. März 2017

    DIW Applied Micro Seminar University Selectivity and the Graduate Wage Premium: Evidence from the UK

    Mehr Informationen
    Referent/-in
  • Ian Walker, Lancaster University

  • Eingeladen von
    Zeit
    13:15-14:30
    Ort
    DIW Berlin (Eleanor-Dulles-Raum) DIW Berlin im Quartier 110 Raum 5.2.010 Mohrenstraße 58 10117 Berlin
    Ansprechpartner/-in
    im DIW Berlin
    Tel.: +49 30 89789 210
    Tel.: +49 30 89789 165
    Tel.: +49 30 89789 673
    8. Februar 2017

    SOEP Brown Bag Seminar Wie lässt sich das Bildungspotenzial geflüchteter Kinder und Jugendlicher feststellen? Erfassung von deklarativem Wissen und kognitiven Grundfähigkeiten im Rahmen der GeFam-Studie

    Die Panelstudie „Geflüchtete Familien in Deutschland (GeFam)“, die von den Projektpartnern Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung (IAB), Bundesamt für Migration und Flüchtlinge (BAMF) und Sozio-oekonomisches Panel (SOEP) durchgeführt wird, untersucht die Lebenssituation Geflüchteter in Deutschland. Ein Ziel der Untersuchungen ist es, Aufschluss über den Bildungsstand und das Bildungspotenzial von geflüchteten Kindern und Jugendlichen zu erhalten. Hierzu sollen in Kooperation mit dem Institut zur Qualitätsentwicklung im Bildungswesen (IQB) objektive Leistungstests eingesetzt werden, von denen angenommen wird, dass sie eine höhere prognostische Validität für den Erfolg der Kinder und Jugendlichen im deutschen Ausbildungssystem und Arbeitsmarkt besitzen als selbstberichtete Indikatoren wie Bildungsjahre oder Schulabschlüsse. Im ersten Teil des Vortrags stellen wir die Konstrukte vor, zu denen in der Testung Items vorgelegt werden sollen (kognitive Grundfähigkeiten und deklaratives Wissen im Bereich Naturwissenschaften, welches weitgehend kulturunabhängig sein sollte). Anschließend erläutern wir die Rationale bei der Test- und Itemselektion anhand konkreter Beispiele. Dabei gehen wir insbesondere auf kognitive Prätests ein, die wir mit einer Expertengruppe von geflüchteten Lehrkräften sowie geflüchteten Kindern und Jugendlichen durchgeführt haben, anhand derer sichergestellt werden soll, dass die Testitems kulturell und im Schwierigkeitsgrad angemessen sind. Die Diskussion geht unter anderem auf die Frage ein, inwieweit die Erfassung stärker kulturabhängiger Wissensbereiche für die Erhebung von Entwicklungsverläufen und die Prognose des Erfolgs im deutschen Bildungssystem sinnvoll sein könnte.

    Referent/-in
  • Aileen Edele und Stefan Schipolowski (IQB Berlin, HU Berlin)

  • Zeit
    12:30 - 13:30
    Ort
    DIW Berlin (Eleanor-Dulles-Raum) DIW Berlin im Quartier 110 Raum 5.2.010 Mohrenstraße 58 10117 Berlin
    Ansprechpartner/-in
    im DIW Berlin
    Tel.: +49 30 89789 336
    Tel.: +49 30 89789 272
    25. Januar 2017

    SOEP Brown Bag Seminar Computer Assisted Measurement and Coding of Educational Qualifications in Multicultural Surveys (CAMCES): a new set of survey tools

    Education is one of the most frequently used variables in social science research. Because of complex institutional differences between educational systems across the world, educational attainment is notoriously difficult to measure in a cross-cultural survey context. So far, surveys have only offered measurement instruments referring to the educational system of the survey country, which is not necessarily the country the respondent was educated in. Between 2013 and 2016, GESIS has therefore developed context-sensitive tools for measuring educational attainment in cross-cultural computer-assisted surveys – e.g. surveys of migrants, or cross-national surveys. The tools consist of an international database of educational qualifications, a universal coding scheme for educational attainment, a questionnaire module available in 5 languages, and a software interface to allow database searches in the questionnaire and provide context-sensitive (i.e. corresponding to the country in which respondents received their education) response categories to respondents. This will improve measurement quality for the education item in several ways, for example by allowing migrants to report the educational qualification they have actually achieved rather than guessing at some face value ‘equivalent’ in the survey country; by measuring at a detailed level so as to not confuse respondents with abstract aggregations of educational qualifications on long show cards and losing a substantial amount of information for analysis; and by standard coding routines for harmonization into various comparative education coding schemes during data processing, which could improve cross-survey consistency. The presentation will also report empirical results from 3 pilot studies: the SOEP Innovation Sample 2014, the SOEP Migrant Sample 2015 and the Dutch LISS panel in 2016. For all three studies, we have independent education measures from earlier panel waves using ‘established’ questionnaire items. This provides the opportunity to compare respondents’ educational attainment resulting from the open and closed questions.

    Referent/-in
  • Silke Schneider and Verena Ortmanns (GESIS)

  • Zeit
    12:30 - 13:30
    Ort
    DIW Berlin (Eleanor-Dulles-Raum) DIW Berlin im Quartier 110 Raum 5.2.010 Mohrenstraße 58 10117 Berlin
    Ansprechpartner/-in
    im DIW Berlin
    Tel.: +49 30 89789 336
    Tel.: +49 30 89789 272
    29. Nov 2016

    Workshop Finanzielle Bildung in der Jugend – gewappnet für die Zukunft!?

    Der Workshop bildet den Auftakt zu einer neuen Veranstaltungsreihe des DIW Berlin zum Thema „Finanzkompetenz für alle Lebenslagen“.

    Finanzbildung ist nicht nur ein Thema für spätere Lebenslagen, sondern ist auch für junge Leute von hoher Bedeutung. In Politik und Wissenschaft wird über Inhalte, Orte von Schulungen und über Anbieter finanzieller Bildung kontrovers diskutiert: Wer ist für die finanzielle Bildung der Jugend verantwortlich? Wo sollte Finanzbildung stattfinden? Welche Aufgabe haben private Initiativen?

    Der Workshop bietet Raum für eine Diskussion des Themas zwischen Politik, Wirtschaft und Wissenschaft.

    Wir freuen uns auf Ihre Teilnahme. Da der Teilnehmerkreis begrenzt ist, senden Sie bitte Ihre Anmeldung bis zum 17. November per E-Mail an Anja Kegel ().

    Mehr Informationen
    Anmeldung
    Zeit
    9:30 bis 16:00 Uhr
    Ort
    DIW Berlin (Schumpeter Saal) DIW Berlin im Quartier 110 Mohrenstraße 58 10117 Berlin
    Ansprechpartner/-in
    im DIW Berlin
    Tel.: +49 30 89789 436
    Tel.: +49 30 89789 668
    23. Nov 2016

    Cluster-Seminar Öffentliche Finanzen und Lebenslagen Top of the Class: the Importance of Ordinal Rank

    This paper establishes a new fact about educational production: ordinal academic rank during primary school has long-run impacts on later achievement that are independent from underlying ability. Using data on the universe of English school students, we examine a setting in which the same baseline score on a national standardized test can correspond to different ranks among students situated in different primary school classes, where we calculate ranks using this baseline score. Institutional factors cause students to be re-assigned to a new set of secondary school peers and teachers that are unaware of the student’s prior ranking. We find large and significant positive effects on test scores and subject choices during secondary school from experiencing a high primary school rank, conditional on the underlying primary baseline score. The effects are especially large for boys, contributing to an observed gender gap in end-of-high school STEM subject choices. Merged survey data suggest that the development of confidence is a likely mechanism.

    Referent/-in
    Zeit
    12:30 - 13:30
    Ort
    DIW Berlin (Eleanor-Dulles-Raum) DIW Berlin im Quartier 110 Raum 5.2.010 Mohrenstraße 58 10117 Berlin
    Ansprechpartner/-in
    im DIW Berlin
    Tel.: +49 30 89789 268
    12. Oktober 2016

    Berlin Lunchtime Meeting A lost generation? Which way out? How to integrate jobless, disadvantaged and disengaged young people

    Presentation: Stéphane Carcillo | Senior Economist, OECD Directorate for Employment, Labour and Social Affairs
    Comment: Dr. Volker Born | Director Vocational Education and Training, German Confederation of Skilled Crafts (ZdH)
    Moderation: Heino v. Meyer | OECD Berlin Centre

    Despite overall positive employment trends a significant number of young people are neither in employment nor in education or training (NEETs).  What is their situation in Germany compared to other OECD Member countries?  Which groups are most affected?  How do early school leavers fare?  What are associated poverty and health risks?  Which policies and measures can address these problems and help tap the potential.  Answers will also be key for the successful integration of young migrants and refugees.  The presentation will draw on results of the recent OECD report ‘Society at a Glance’ as well as on practical experiences with integration of NEETs in Germany.

    Zeit
    12h00 – 13h00
    followed by lunch buffet  
    Ort
    DIW Berlin (Schumpeter Hall) Mohrenstr. 58 10117 Berlin
    Ansprechpartner/-in
    im DIW Berlin
    Tel.: +49 30 89789 569
    12. - 13. Sept 2016

    BIEN Lunchtime Seminar 3. BIEN Jahrestagung - Bildungswege – Mechanismen der Selektion und Selbstselektion

    Unter dem Titel „Bildungswege – Mechanismen der Selektion und Selbstselektion“ werden am 12. und 13. September 2016 Nachwuchswissenschaftler/-innen aus unterschiedlichen Disziplinen der Bildungsforschung ihre Forschungsarbeiten präsentieren und mit einem interdisziplinären Publikum diskutieren. Die Tagung wird am DIW Berlin statt finden.

    Mehr Informationen
    Keynote
  • Prof. Dr. Hessel Oosterbeek (University of Amsterdam)

    Prof. Dr. Hans Anand Pant (HU Berlin/Deutsche Schulakademie)

  • Ort
    DIW Berlin (Schumpeter Saal) DIW Berlin im Quartier 110 Mohrenstraße 58 10117 Berlin
    Ansprechpartner/-in
    im DIW Berlin
    Tel.: +49 30 89789 610
    22. - 23. Juni 2016

    SOEP 12th International German Socio-Economic Panel User Conference (SOEP 2016)

    The conference provides researchers who use the SOEP with the opportunity to present and discuss their work with other researchers familiar with SOEP data. Researchers of all disciplines (e.g., economics, demography, geography, political science, public health, psychology, and sociology) who use the SOEP or the SOEP part of the Cross-National Equivalent File (CNEF) are invited to submit an abstract. We especially encourage submissions on inter-generational mobility in income, wealth, educational attainment, fertility, and related areas.

    Scientific committee

    • Reiner Pollack, WZB and Freie Universität Berlin
    • Anette Fasang, Humboldt University Berlin, WZB
    • Jan Goebel, DIW Berlin
    • Jürgen Schupp, DIW Berlin and Freie Universität Berlin
    • Carsten Schröder, DIW Berlin and Freie Universität Berlin

    Mehr Informationen
    Keynote Speakers
  • Vida Malarani, Yale University/USA
    Richard Breen, University of Oxford/UK

  • Ort
    WZB - Wissenschaftszentrum Berlin für Sozialforschung Reichpietschufer 50 10785 Berlin
    Ansprechpartner/-in
    im DIW Berlin
    Tel.: +49 30 89789 283
    2. Juni 2016

    BIEN Lunchtime Seminar Does Working Memory Training for Primary School Children Enhance Academic Performance? Evidence from a Large-Scale Field Experiment

    Vortrag von Prof. Dr. Daniel Schunk zum Thema:

    „DOES WORKING MEMORY TRAINING FOR PRIMARY SCHOOL CHILDREN ENHANCE ACADEMIC PERFORMANCE? EVIDENCE FROM A LARGE-SCALE FIELD EXPERIMENT “

    mit Kommentar von Dr. Till Kaiser

    Bitte melden Sie sich für die Veranstaltung über: bien-edu.net/anmeldung-lunch oder per

    E-Mail (bien-edu@diw.de) bis zum 27.05.2016 an.

    Im Anschluss an das Seminar laden wir Sie ein,
    sich bei einem kleinen Lunch kennenzulernen
    und auszutauschen.

    Seit 2014 findet das BIEN LUNCHTIME SEMINAR während der Vorlesungszeit am 1. Donnerstag eines Monats am DIW Berlin statt. Zudem besteht die Möglichkeit für Interessierte, sich dem Netzwerk als Mitglied anzuschließen.

    Mehr Informationen
    Referent/-in
  • Prof. Dr. Daniel Schunk

  • Zeit
    11:30-12:45
    Ort
    DIW Berlin (Schumpeter Saal) DIW Berlin im Quartier 110 Mohrenstraße 58 10117 Berlin
    Ansprechpartner/-in
    im DIW Berlin
    Tel.: +49 30 89789 610
    14. Januar 2016

    BIEN Lunchtime Seminar Universal pre-school education: the case of public funding with private provision

    Dr. Birgitta Rabe (Institute for Social and Economic Research- University of Essex) zum Thema

    Universal pre-school education: the case of public funding with private provision

    mit Kommentar von Ludovica Gambaro (Institute of Education-
    University College London)

    Die Vorträge werden auf Englisch gehalten.

    Bitte melden Sie sich bis zum 07.01.2016 unter http://bien-edu.net/anmeldung-lunch/ zu der Veranstaltung an.

    Weitere Informationen zu dem Netzwerk sowie das Programm der weiteren BIEN Lunchtime Seminare im Jahr 2016 finden Sie auch unter http://bien-edu.net/

    Mehr Informationen
    Referent/-in
  • Dr. Birgitta Rabe
    Ludovica Gambaro

  • Zeit
    11:30-12:45
    Ort
    DIW Berlin (Eleanor-Dulles-Raum) DIW Berlin im Quartier 110 Raum 5.2.010 Mohrenstraße 58 10117 Berlin
    Ansprechpartner/-in
    im DIW Berlin
    Tel.: +49 30 89789 516
    25. Nov 2015

    Cluster-Seminar Öffentliche Finanzen und Lebenslagen Family structure and educational attainment in East and West Germany during the 20th century – a sibling analysis

    This study investigates whether the link between family dissolution and children’s educational attainment is contingent on the broader social and institutional context. The comparison of former capitalist West Germany and socialist East Germany presents an excellent case study as these countries differed considerably with regard to ideology and policies regarding families, schooling and labour markets. We base our analyses on the data of the German Life History Study that covers cohorts born throughout the twentieth century. Results of sibling fixed effect analyses show that growing up in a dissolved family in the former West was detrimental for educational attainment. In contrast, in the East with its comprehensive schooling system and extensive support for families and working mothers, family dissolution was not related to educational outcomes. The effects of family dissolution may thus be reinforced in stratified systems and possibly softened by social policies equalizing the social and economic situation attributed to dissolved families.

    Referent/-in
  • Wiebke Schulz, Universität Bielefeld

  • Zeit
    12:30 - 13:30
    Ort
    DIW Berlin (Eleanor-Dulles-Raum) DIW Berlin im Quartier 110 Raum 5.2.010 Mohrenstraße 58 10117 Berlin
    Ansprechpartner/-in
    im DIW Berlin
    Tel.: +49 30 89789 264
    28. Oktober 2015

    Cluster-Seminar Öffentliche Finanzen und Lebenslagen All-Day Schools and Maternal Labour Supply: The Case of Primary Education in Germany

    (together with Ludovica Gambaro and Frauke Peter)
    This study investigates whether the link between family dissolution and children’s educational attainment is contingent on the broader social and institutional context. The comparison of former capitalist West Germany and socialist East Germany presents an excellent case study as these countries differed considerably with regard to ideology and policies regarding families, schooling and labour markets. We base our analyses on the data of the German Life History Study that covers cohorts born throughout the twentieth century. Results of sibling fixed effect analyses show that growing up in a dissolved family in the former West was detrimental for educational attainment. In contrast, in the East with its comprehensive schooling system and extensive support for families and working mothers, family dissolution was not related to educational outcomes. The effects of family dissolution may thus be reinforced in stratified systems and possibly softened by social policies equalizing the social and economic situation attributed to dissolved families.

    Referent/-in
    Zeit
    12:30 - 13:30
    Ort
    DIW Berlin (Eleanor-Dulles-Raum) DIW Berlin im Quartier 110 Raum 5.2.010 Mohrenstraße 58 10117 Berlin
    Ansprechpartner/-in
    im DIW Berlin
    Tel.: +49 30 89789 264
    17. - 18. Sept 2015

    BIEN Lunchtime Seminar 2. Jahrestagung - Bildungsprozesse und Bildungsverläufe

    Anmeldung bis 1. September unter: http://bien-edu.net/anmeldung-bien-tagung2015/

    Mehr Informationen
    Keynote
  • Prof Jutta Heckhausen, PhD (University of California Irvine – School of Social Ecology)
    Prof. Dr. Heike Solga (Wissenschaftszentrum Berlin für Sozialforschung)
  • Ort
    DIW Berlin (Schumpeter Saal) DIW Berlin im Quartier 110 Mohrenstraße 58 10117 Berlin
    Ansprechpartner/-in
    im DIW Berlin
    Tel.: +49 30 89789 516
    15. Juli 2015

    SOEP Brown Bag Seminar The Effect of Minimum Wages on Firm-Financed Training – Evidence from the German Construction Sector

    The effects of minimum wages on employment and wages have been studied extensively; however, few studies have analyzed the effects on other policy-relevant factors. In this study, I empirically analyze the effect of the minimum wage introduction on firm-provided apprenticeship training in the main construction sector in Germany. The analysis is based on a 50 percent random sample of the IAB Establishment History Panel–a large administrative firm-level data set. Preliminary results deploying difference-in-differences and synthetic control models indicate that the minimum wage decreased the number of apprentices hired by firms.

    Referent/-in
  • Mathias Schumann (University of Hamburg)
  • Zeit
    12:30 - 13:30
    Ort
    DIW Berlin (Eleanor-Dulles-Raum) DIW Berlin im Quartier 110 Raum 5.2.010 Mohrenstraße 58 10117 Berlin
    Ansprechpartner/-in
    im DIW Berlin
    Tel.: +49 30 89789 461
    2. Juli 2015

    BIEN Lunchtime Seminar Long-term effects of early care and education on cognitive development

    mit Kommentar von Dr. Wiebke Schulz (DIW Berlin)

    Anmeldung bis 29.06.2015 unter

    Mehr Informationen
    Referent/-in
  • Prof W. Steven Barnett, PhD
  • Zeit
    11:30 - 12:45
    Ort
    DIW Berlin (Schumpeter Saal) DIW Berlin im Quartier 110 Mohrenstraße 58 10117 Berlin
    Ansprechpartner/-in
    im DIW Berlin
    Tel.: +49 30 89789 516
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