Publikationen des Projekts: Strukturelle Bedingungen von Gerechtigkeitseinstellungen über den Lebensverlauf (LINOS)

close
Gehe zur Seite
remove add
3 Ergebnisse, ab 1
  • DIW Wochenbericht 10 / 2020

    Gender Pay Gap in den Köpfen: Männer und Frauen bewerten niedrigere Löhne für Frauen als gerecht

    Sowohl Frauen als auch Männer bewerten es als gerecht, wenn Frauen für dieselbe Arbeit ein geringeres Gehalt bekommen als Männer. Das zeigen aktuelle Auswertungen eines umfragebasierten Experiments, das im Rahmen eines von der Deutschen Forschungsgemeinschaft geförderten Projekts durchgeführt wurde. Demnach wird ein im Durchschnitt um drei Prozent geringeres Gehalt für Frauen bei sonst gleichen Merkmalen, ...

    2020| Jule Adriaans, Carsten Sauer, Katharina Wrohlich
  • Referierte Aufsätze Web of Science

    What's in a Word? Just vs. Fair vs. Appropriate Earnings for Self and Others

    Despite Rawls’ famous call to distinguish between justice and fairness, these and other justice-related words often seem to be used interchangeably by both ordinary people and justice researchers. Based on a survey-embedded question wording experiment (N = 4534) fielded in Germany as part of the GESIS Panel, we explore the effects of three justice words— “just,” “fair,” and “appropriate”—on the sense ...

    In: Social Justice Research 34 (2021), S. 397–427 | Jule Adriaans, Stefan Liebig, Clara Sabbagh, Guillermina Jasso
  • Weitere referierte Aufsätze

    Comparing Administrative and Survey Data: Is Information on Education from Administrative Records of the German Institute for Employment Research Consistent with Survey Self-Reports?

    In research on stratification and inequality, administrative data are popular for their wide coverage and assumed high quality. Yet, the quality of the data depends crucially on the aim of data collection. In this paper, we investigate the quality of information on education in administrative data from social security records provided by the German Federal Institute for Employment Research where education ...

    In: Quality & Quantity 54 (2020), 1, S. 3-25 | Jule Adriaans, Peter Valet, Stefan Liebig
3 Ergebnisse, ab 1
keyboard_arrow_up