We analyze future scenarios of integrating electric vehicles (EV) into the German power system, drawing on different assumptions on the charging mode. We use a numerical dispatch model with a unit-commitment formulation which minimizes dispatch costs over a full year. While the overall energy demand of the EV fleets is rather low in all scenarios, the impact on the system’s load duration curve differs ...
Im Rahmen des Projekts DEFINE untersuchen wir die Integration künftiger Elektrofahrzeugflotten in das deutsche Stromsystem für verschiedene Szenarien der Jahre 2020 und 2030 bei unterschiedlichen Ladestrategien. Wir verwenden ein numerisches Kraftwerkseinsatzmodell mit einer Unit‐ Commitment‐Formulierung, bei dem die gesamten Kraftwerkseinsatzkosten über ein komplettes Jahr minimiert werden. Elektrofahrzeugspezifische ...
(Development of an Evaluation Framework for the Introduction of Electromobility ; 2.2, 7.1, 7.2)
| Wolf-Peter Schill, Clemens Gerbaulet
Karlsruhe [u.a.]:
ISI [u.a.],
2015,
IV, 31 S.
| Barbara Breitschopf, Marian Klobasa, Luisa Sievers, Jan Steinbach, Frank Sensfuß, Jochen Diekmann, Ulrike Lehr, Juri Horst
Karlsruhe [u.a.]:
ISI [u.a.],
2014,
IV, 34 S.
| Barbara Breitschopf, Marian Klobasa, Luisa Sievers, Jan Steinbach, Frank Sensfuß, Jochen Diekmann, Ulrike Lehr, Juri Horst
Karlsruhe [u.a.]:
ISI [u.a.],
2013,
IV, 32 S.
| Barbara Breitschopf, Marian Klobasa, Luisa Sievers, Jan Steinbach, Frank Sensfuß, Judit Kockat, Irene Schickhardt, Jochen Diekmann, Ulrike Lehr, Juri Horst